lørdag 7. januar 2012

Banan- og avocadoyoghurt

Det er ytterst sjelden jeg kjøper fruktyoghurt - eller yoghurt i det hele tatt, når jeg tenker meg om.
Men de gangene jeg kjøper yoghurt, kjøper jeg naturell yoghurt, uten tilsatt sukker, og lager mine egne smaksvarianter. Jeg bruker banan for å få søt smak, og en liten dæsj med honning eller yaconsirup. Du kan også bruke litt rørsukker om du ikke har noe annet. Hjemmelaget yoghurt lager man i en fei med en stavmikser.


Lillemor er svært glad i både avocado og banan, og som baby pleide hun å få most banan sammen med avocado. Derfor lagde jeg denne banan- og avocadoyoghurten i morges, og den var en stor suksess.
Da synes jeg den fortjener en plass på bloggen.

Jeg brukte:
1 banan
1 avocado
1 beger yoghurt naturell, lett og mild fra Tine
En liten dæsj med honning
...og moste alt sammen med en stavmikser. 

Dette ble en raus yoghurtporsjon til både meg og lillemor, og alt ble spist opp :-)

1 kommentar:

ShareThis