fredag 13. januar 2012

Rå laksesalat med soyasausdressing

Jeg elsker rå laks og sushi, og spiser det så ofte jeg får muligheten.
Rå laks sammen med ruccola og soyasausdressing er det beste jeg kan lage som snacks, forrett - eller rett og slett som middag. Lillemor er også veldig glad i rå laks, og kan spise opptil 8 sushibiter i ett måltid (hun er 2 år). Mannen min rører ikke laksen ennå, men jeg har et håp om å konvertere ham ;-) Dressingen er laget av soyasaus og appelsinjuice. Juicen gjør dressingen frisk og ikke så salt som soyasausen er. Kjøp gjerne soyasaus med mindre salt, eller tamarisaus som er glutenfri soyasaus med mindre salt.


Soyasausdressingen lager jeg slik:

Like deler av soyasaus og appelsinjuice - f.eks. 0,5 dl av hver.
En vårløk kuttet i skiver
En dæsj wasabipaste - smak til og lag den så sterk du vil ha den.

Skjær laksefileten i skiver, ha skivene opp på ruccolasalaten, hell over dressingen og nyt!

:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

ShareThis