onsdag 10. august 2011

Økologiske lammepølser med couscoussalat


Min bedre halvdel er ekstremt glad i pølser, så da vi fant økologiske lammepølser fra Jens Eide på Smart Club, var han rask med å ta noen pakker i handlekurven. Selv er jeg ikke overbegeistret for pølser, men lar meg overtale innimellom.
Dette er første gangen vi spiser pølser fra Jens Eide, og jeg må bare si: du har ikke smakt pølser før du har smakt disse. Saftigere og mer smakfulle pølser skal du lete lenge etter. Pølsene har også et velfortjent Spesialitet-merke. Spesialitet-merket går god for norskproduserte matprodukter med spesielle kvaliteter, og det har disse pølsene. Ingen tvil om de blir en gjenganger hos oss.



Som tilbehør lagde jeg couscoussalat med kikerter, en krydret og god kombinasjon.

Økologiske lammepølser med couscoussalat

Skjær noen snitt i pølsene og stek de i ovnen på grillfunksjon i 12 minutter.

1 ts gurkemeie
2 ss vann
...blandes sammen i en liten kopp.

Lag couscous som anvist på pakken.
Når couscousen er klar, ha oppi gurkemeieblandingen og 1 ss olivenolje.
Rør godt.


I en stekepanne lager du samtidig dette:
3 fedd hvitløk
2 ss pinjekjerner
En neve persille
...som freses i stekepannen.

Tilsett:
2 klasetomater, oppskjærte
4 soltørkede tomater, hakkede
1 boks kikerter

Til slutt vender du inn couscousen.
Serveres gjerne med en dæsj creme fraiche.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

ShareThis