mandag 27. juni 2011

Vil du handle økologisk?


I så fall anbefaler jeg Coop Obs! Det er lenge siden jeg handlet der sist og derfor ble jeg svært positivt overrasket da jeg handlet der på lørdag. Det er ikke mange andre butikker som tilbyr like stort og variert utvalg av økologiske produkter.

I tillegg har de ulike vaskemidler uten allergifremkallende parfymestoffer fra sitt eget merke Änglamark. Produktene er dessuten svært konkurransedyktige på pris jamført med lignende produkter. Det anbefales ikke å kjøpe hudpleieprodukter frem dem, da de dessverre er testet på dyr. Skuffende!

De økologiske grønnsakene og frukten er derimot litt stivere på pris, men da vet man i hvert fall at råvarene er fri for sprøytemidler. De har også et godt utvalg av produkter fra Norgården.

Totalt sett tommelen opp for Coop Obs!

Hvor pleier du å handle?

Dette gjelder varer jeg gjerne handler i dagligvarebutikken. Jeg er også en god kunde av iherb.com :-)

4 kommentarer:

  1. Jeg bruker også mange av disse produktene!
    Men valgte å slutte å bruke hudpleien siden de tester på dyr:( Passer ikke helt med økologisk hudpleie som tester på dyr, så nå handler jeg alt sånt på iherb.com
    Ellers er jeg fornøyd med de andre produktene.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tipset om dyretesting.
    Jeg leste det på Grønn Hverdag i går, og har nå endret innlegget mitt.
    Jeg handler selv mye på iherb, men av og til er det for lenge å vente 10 dager. Da er Green People og Vita godt å ha!

    SvarSlett
  3. Jeg var i Sverige, Storlien. På Coop consum,der hadde de enda flere av disse varene. Økologisk tortilla chips, eplejuice med kullsyre, og mye spennende. I tilegg er det jo penger å spare,feks skyllemiddelet sparte jeg 8 kr på. Så hvis du har muligheten til å handle i Sverige på en coop butikk kan du spare noen kroner på disse varene:)

    SvarSlett
  4. Så bra! Tusen takk for tipset. Jeg vet de har Coop konsum i Tøckfors, spm er i nærheten av oss. Da blir det en tur dit når anledningen byr seg :-)

    SvarSlett

ShareThis